Воробйова Наталія Костянтинівна
вихователь групи продовженого дня
Новгород-Сіверської гімназії №1
імені Б.Майстренка

Виховна робота

планування і напрямки виховної роботи



Планування роботи вихователя групи продовженого дня

 

Одним із головних чинників активізації позакласної, позаурочної виховної роботи в групах продовженого дня має стати глибоко продумана система її планування вихователями. Планування включає в себе два види планів: календарно-тематичне планування і щоденне планування.

Календарно-тематичне планування  вихователів складаються на період, визначений педагогічним колективом, у довільній формі і узгоджуються з заступником директора з навчально-виховної роботи.  Плани мають бути стислими, конкретними, лаконічними, передбачати заходи, які обов’язково мають бути виконаними і які можна контролювати.

Перспективний план виховної роботи вихователя групи продовженого дня  передбачає:

- концентрацію знань, умінь і практичних навичок вихователя у виборі засобів виховної роботи;

- вибір оптимальних шляхів для найбільш повного виконання своїх посадових обов’язків;

- можливість проведення змістовного контролю за виконанням обов’язків вихователя адміністрацією школи;

- планування та організацію різних видів виховної роботи, спрямованих на колектив та особистість учня.

Перспективний план можна складати за такими розділами:

- аналіз роботи ГПД за минулий рік;

- мета та завдання на наступний рік;

- основні напрями діяльності ГПД;

- заходи з охорони здоров'я та фізичного розвитку дитини;

- індивідуальна робота з учнями;

- робота з батьками.

Важливою складовою частиною плану роботи вихователя є вступна частина. Приступаючи до її написання, вихователь повинен знати і враховувати індивідуальні можливості учнів, слабкі й сильні сторони учнівського колективу. В цьому розділі глибоко аналізується результативність роботи вихователя за минулий рік, розкриваються як позитивні, так і негативні тенденції виконання поставлених завдань, причини прорахунків. В стислій формі проводиться аналіз рівня вихованості колективу групи, окремих учнів.

З урахуванням стану розвитку учнівського колективу, бачення перспективи його розвитку вихователем ставляться конкретні завдання на наступний рік роботи, які поділяються на три групи:

. виховні завдання;

. пізнавальні завдання;

. завдання по згуртуванню колективу учнів.

Розділ організації духовного розвитку дітей передбачає планування екскурсій, прогулянок, конкурсів, виставок, свят, ранків, культпоходів, бібліотечних годин, трудових десантів, уроків гарної поведінки, зустрічей з цікавими людьми, змагань, обрядових свят, днів іменинника, бесід, клубних годин, гурткової роботи.

У розділі “Робота з батьками, індивідуальна робота з дітьми”, планується проведення тематичних батьківських зборів, лекцій, бесід, прес-конференцій “Ми і наші діти”, усних журналів, днів (тижнів) відкритих дверей, диспутів, зустрічей за “круглим столом”, конференцій по обміну досвідом сімейного виховання, вечорів запитань і відповідей, консультацій (групових, індивідуальних), відкритих заходів для батьків,  виставок: “Світ захоплень моєї сім'ї”, “Сімейна кулінарія”, декоративно-вжиткової творчості сімей, сімейних альбомів, колекцій, конкурсів: “Ну-мо, тата”, “Ну-мо, мами”, “Тато, мама і я бережлива сім'я”, “Зоряний час”; концертів: “Співочі сім'ї”, “Візьми гітару”,  Днів батька і мами тощо.

       Таким чином, у цих розділах вихователь планує такі виховні заходи, які дають йому можливість ефективного виконання поставлених перед собою виховних, пізнавальних завдань і завдань по згуртуванню колективу учнів.

       Такий підхід до планування роботи дає можливість вихователю бачити перспективу розвитку учнівського колективу і кожної дитини, глибоко аналізувати окремі прорахунки в роботі, здійснювати дійовий самоконтроль за своєю діяльністю.

       У вимогах до щоденного планування вихователя  слід дотримуватися вимог щодо поурочних планів-конспектів вчителів. Вихователь в кожному запланованому  заході повинен  зазначати мету, обладнання,  форми діяльності учнів;  повинен передбачати індивідуальну і диференційовану роботу в підготовці і проведенні заходів, базуючись на продовженні навчальної, розвиваючої і виховної роботи . Щоденне планування може містити  сценарії виховних заходів, комплекси вправ, опис ігор.



Обновлен 20 окт 2016. Создан 12 янв 2016



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником