Get the Flash Player to see this player
 

98 MБ
16 мин : 23 сек
960 x 720
6680 просм.
12 ноя 2014



Одобряю
Запомнить
Текущий кадр





презентація

Альбом Презентація "Інновації у плануванні виховної роботи вихователя групи продовженого дня" (1 видео)

Презентація "Інновації у плануванні виховної роботи вихователя групи продовженого дня" готувалась і демонструвалась на методичному об"єднанні вихователів Новгород-Сіверського району.
СЛАЙД 1(заставка)
Інновації у плануванні
виховної роботи вихователя групи продовженого дня.

СЛАЙД 2 «Виховання - це вплив на серце
тих, кого ми виховуємо»
Лев Толстой.
СЛАЙД 3
Серед усіх надбань людини чи не найбільшу цінність має добре виховання, одержане в дитинстві та юності від батьків, родини та школи. Без нього навіть найкращі здібності, найбільші досягнення, найвище родове походження нічого не варті. Ще в 19 столітті видатний вчений Дмитро Менделєєв сказав «Знання без виховання – меч у руках божевільного».

СЛАЙД 4
Найважливішим завданням виховного процесу сучасної української школи сьогодні є виховання, формування й корекція особистості учня як свідомого члена європейської спільноти, пристосованого до складнощів високотехнологічного й глобалізованого суспільства. Завдання це архіважливе і надзвичайно складне. Складність полягає в тому, що сучасні вихованці – інші, особливі. Глобалізація, нові інформаційні технології та джерела змінили спосіб мислення дітей, їх ціннісні моральні й соціальні стереотипи, і вони далеко не завжди є позитивними. Успіх у вирішенні цих проблем в значній мірі залежить від вчителя і вихователя, які поряд з організацією навчальної та позаурочної діяльності учнів виконують функції вихователів молодого покоління.
СЛАЙД 5
Одним із головних чинників активізації позакласної, позаурочної виховної роботи в групах продовженого дня має стати глибоко продумана система її планування вихователями. Тобто план - це своєрідна картина стратегії і тактики виховної роботи учителя(вихователя) з класом. А процес планування – це тісна творча співпраця педагогів, вихователів, учнівського колективу та батьків, яких об’єднує спільна мета – зробити життя класного колективу цікавим та змістовним.
СЛАЙД 6
Планування включає в себе два види планів: календарно-тематичне планування і щоденне планування.
(натиснути на хмарку «Календарно-тематичне планування»)
Календарно-тематичне планування вихователів складається на період, визначений педагогічним колективом, у довільній формі і узгоджується з заступником директора з навчально-виховної роботи.
(натиснути на хмарку «Щоденне планування»)
Щоденний план – проектування змісту та структури всього робочого дня та його структурних елементів. Плани мають бути стислими, конкретними, лаконічними, передбачати заходи, які обов’язково мають бути виконаними і які можна контролювати.

СЛАЙД 7
Перспективний план виховної роботи вихователя групи продовженого дня передбачає:
концентрацію знань, умінь і практичних навичок вихователя у виборі засобів виховної роботи;
вибір оптимальних шляхів для найбільш повного виконання своїх посадових обов’язків;
можливість проведення змістовного контролю за виконанням обов’язків вихователя адміністрацією школи;
планування та організацію різних видів виховної роботи, спрямованих на колектив та особистість учня.

СЛАЙД 8
Перспективний план доцільно було б укладати за такими розділами:
вступ або аналіз рівня вихованості дітей групи;
організація духовного розвитку;
заходи з охорони здоровʼя та фізичного розвитку дитини;
робота з батьками.

СЛАЙД 9
З урахуванням стану розвитку учнівського колективу, бачення перспективи його розвитку вихователем ставляться конкретні завдання на наступний період роботи(як правило це семестр), які поділяються на три групи:
виховні завдання;
пізнавальні завдання;
завдання по згуртуванню колективу учнів.


СЛАЙД 10 ОРГАНІЗАЦІЯ ДУХОВНОГО РОЗВИТКУ
Розділ організації духовного розвитку дітей передбачає планування таких форм позакласної роботи, які у тісному поєднанні з роботою в класах сприяють створенню позитивного та комфортного навчально-виховного середовища. Вихователі спільно з учителями мають можливість проводити ситуаційно-рольові та сюжетно-рольові ігри, ігри-драматизації, інсценування, моделювання ситуацій, театральні вистави, екскурсії, прогулянки, конкурси, виставки, свята, культпоходи, бібліотечні години, трудові десанти, уроки гарної поведінки, зустрічі з цікавими людьми, змагання, обрядові свята, дні іменинники, бесіди, клубні години, гурткову роботу.
(натискати на прапорці виділені малиновим кольором: прапорець 1 «екскурсії, прогулянки»;)
«Під час прогулянок-екскурсій на свіжому повітрі я даю дітям завдання викласти малюнок з природнього матеріалу. Діти, збираючи природній матеріал, знайомляться з природою рідного краю. Вони з великим задоволенням використовують при цьому фантазію і уяву, творчі здібності, викладають картинки, відомі їм предмети, явища і елементи природи.»
(для повернення після перегляду «екскурсії, прогулянки» натиснути на гілочку липи у верхньому лівому куті слайду)
прапорець 2 «колективні панно(роботи)» - перегляд трьох слайдів: після роботи слайду 12 натиснути ліву кнопку миші для перегляду слайду 13, потім 14.
«Моє захоплення – панно. Заохочення до творення дитячим колективом – це означає згуртовувати його. Ось, наприклад, до свята 8-го березня мною було підготовлено ескіз стінної газети, яку колектив дітей прикрасив квітами. Задіяні до творчості були майже всі.
Наступна робота – акваріум з природного матеріалу. Збір природного матеріалу, виготовлення основи, аплікація. Захопленню дітей не було меж, коли на аркуші з’являлися чудернацькі водорості, чарівні «золоті рибки».
«Дерево дружби». Байдужих до участі у виготовленні предмету колективної єдності не було. Кожен з дітлахів бажав того, щоб і його неповторне у світі рученятко мало місце на гілці «Дерева дружби».
Найвідкритіші у своїх почуттях – це діти. Навіть обманювати вони вчаться лише з причини незахищеності. Почуття любові і захоплення діти можуть виказувати по різному. На використання дитячих шедеврів потрачено більш 300 серветок. «Серця до свята Валентина» діти виготовили для своїх вчителів. Це, на мою думку, велика винагорода вчителеві за працю – серце, яке об’єднало всі серця його учнів».
Результат натхненної творчості моїх підлеглих перед вами. При виконанні робіт переслідувалася мета виконання дій рук з дрібними предметами, розвиток моторики.»
Також ви можете побачити квіти на вікнах класу. Це теж роботи дітей.
МАЙСТЕР-КЛАС: виготовлення троянд з паперових серветок.
(для повернення на слайд 10 «ОРГАНІЗАЦІЯ ДУХОВНОГО РОЗВИТКУ» натиснути на кленовий листочок у лівому нижньому куті слайду)
Підготувати вологі губки.
прапорець 3 «конкурси, виставки» - перегляд трьох слайдів: після роботи слайду 15 натиснути ліву кнопку миші для перегляду слайду 16, потім 17.

Слайд15
Діти молодшого шкільного віку обожнюють малювати, а ми не просто малюємо.Це малюнки до дня Вчителя.

Слайд 16
В 1-му класі усно складали казки про тварин,шукали інформацію про життя цих тварин,а в 2-му класі вже складали казку письмово. «Залучення дітей до художньої творчості виховує у них світосприйняття, світоуяву. Кожен з дітей вважає свій малюнок найкращим і особливим. Поряд з малюванням у дитини народжується фантазія Хочу показати як намалювати порося за допомогою 3 кругів

Слайд17
Але ж найкращим заохоченням до творчих дій, до пізнавальної діяльності, розширення кругозору, пробудження інтересу до невідомого є оцінка. І саме оцінку повинні давати самі учні.» Голосуванням визначали призові місця(найбільш цікавий етап для дітей)і нагороджували грамотами. Як підсумок створили міні-передачу «Тварини рідного краю»
(перегляд відео)

(для повернення на слайд 10 «ОРГАНІЗАЦІЯ ДУХОВНОГО РОЗВИТКУ» натиснути на статуетку ОСКАР у лівому нижньому куті слайду)


прапорець 4 «трудовий десант» - перегляд відео: після роботи слайду 18 натиснути на емблему зеленого олівця для повернення на слайд 10 «ОРГАНІЗАЦІЯ ДУХОВНОГО РОЗВИТКУ»)
«Проблематично навчити дитину прибирати за собою. Більшість дітей сприймають прохання про прибирання свого учнівського місця як приниження і тому виходом з положення є «Ігрова форма виховання». Проблема над якою я працюю це «Формування екологічної свідомості та культури у дітей молодшого шкільного віку. Гра – найефективніший засіб екологічного виховання». Тому мною було донесено вихованцям, що приміщення класу – це невеличка планета, на якій живуть і навчаються вони. Засмічення заважає дихати, пересуватися, будь-що творити і тому при досягненні критичної ситуації, наближенні «екологічної катастрофи» вмикається сирена. І діти самі, з задоволенням, починають боротися з цим лихом. Бо в цей момент вони в своїй уяві і пожежні, і медицина, і правоохоронці, рятівники. Дитяча уява безмежна. Не треба нікого примушувати. Все вони роблять самі.»

СЛАЙД 19
Зазначені форми виховної роботи мають сприяти формуванню загальнокультурних і національних цінностей та соціально значимих якостей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, родини, природи, мистецтва, самої себе. Програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» пропонує орієнтовний тематичний зміст виховної діяльності для учнів усіх вікових категорій.

СЛАЙД 20
У розділі “Робота з батьками, індивідуальна робота з дітьми”, планується проведення тематичних батьківських зборів, лекцій, бесід, прес-конференцій “Ми і наші діти”, усних журналів, днів (тижнів) відкритих дверей, диспутів, зустрічей за “круглим столом”, конференцій по обміну досвідом сімейного виховання, вечорів запитань і відповідей, консультацій (групових, індивідуальних), відкритих заходів для батьків, виставок.
Таким чином, у цих розділах вихователь планує виховні заходи, які дають йому можливість ефективного виконання поставлених перед собою виховних, пізнавальних завдань і завдань по згуртуванню колективу учнів.

СЛАЙД 21 ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА З УЧНЯМИ
Індивідуальну роботу з учнями не¬доцільно планувати на семестр. Оптимально планувати її на тиждень, а тому за потреби її можна вписати в щоденний план.

СЛАЙД 22
ОРІЄНТОВНИЙ ЩОДЕННИЙ ПЛАН РОБОТИ ВИХОВАТЕЛЯ ГПД
Прийом дітей у групу продовженого дня.
Вихователь має перевірити кількість дітей, з"ясувати причини відсутності вихованців, особливо якщо у першій половині дня вони були присутні на заняттях. Заслухати інформацію чергових про те, як пройшла перша половина дня. Ознайомитися з проханнями і побажаннями учнів та їхніх батьків. Ознайомити учнів із планом роботи в другій половині дня. Підготувати дітей до обіду, нагадати про домашні завдання.
Обід.
Нагадати про правила поведінки в їдальні. Вчити дітей правильно сервірувати столи; проводити короткі етичні бесіди з метою дотримання дітьми санітарно-гігієнічних вимог, засвоєння ними основ поведінки за столом.
Під час обіду стежити, щоб діти повністю споживали поданий їм обід, вчилися прибирати за собою посуд та обідній стіл.
Прогулянка і спортивна година на свіжому повітрі.
Мета: відновити працездатність дітей, задовольни¬ти біологічну потребу в русі.
Зміст фізкультурно-оздоровчої роботи.
В осінньо-весняний період значна увага приді¬ляється вправам з ходьби та бігу, стрибків у довжину, спортивним естафетам, змаганням, рухливим іграм на свіжому повітрі.
У зимовий період — катанню на ковзанах, лижах, санчатах.
Самопідготовка.
Мета: вчити дітей самостійно виконувати домашні завдання, долаючи труднощі та отримуючи радість від навчання.
Заняття за інтересами, індивідуальна робота. Робота гуртків, секцій.
Духовний розвиток особистості. Клубна година.
Мета: формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал. Проведення різноманітних ігор, виставок, екскур¬сій, вистав тощо.
Завершення роботи групи.
Підбиття підсумків. Спілкування з батьками учнів.

СЛАЙД 23 Прогулянка і спортивна година на свіжому повітрі.
Структура спортивної години.
• Підготовча частина (шикування дітей; інформу¬вання про зміст заняття).
• Основна частина (ігри, спортивні вправи, змагання).
• Підбиття підсумків.
• Організоване повернення до школи.

СЛАЙД 24 ПЕДАГОГІЧНЕ КЕРІВНИЦТВО САМОПІДГОТОВКОЮ В ГПД
Основною метою домашніх завдань є закріплення, поглиблення і розширення знань, набутих учнями на уроці; підготовка до засвоєння нового матеріалу; фор¬мування в дітей уміння самостійно працювати; розвиток їхніх пізнавальних інтересів, творчих здібностей тощо.

СЛАЙД 25

Формами самопідготовки можуть бути подорож, сюжетно-рольова гра, проектна діяльність.
Самопідготовку вдома та в групі продовженого дня слід виконувати в умовах, що відповідають гігієнічним і педагогічним вимогам.
Шкільний продовжений день передбачає створення такої обстановки на заняттях із самопідготовки, яка забезпечує максимальний успіх виконання завдань за повної самостійності учнів.

СЛАЙД 26 Вимоги до організації самопідготовки.
Вимоги, які регламентують порядок самопідго¬товки, поділяються на організаційно-дисциплінарні, гігієнічні, дидактичні, виховні.
Організаційно-дисциплінарні вимоги.
чітке дотримання початку й кінця самопідготовки;
свідоме підпорядкування учнів вказівкам ви¬хователя;.
наявність усього необхідного для занять при¬ладдя, підручників, словників;
забезпечення порядку на робочому місці;
економне й повне використання часу, відведеного на самопідготовку;
дотримання правил проведення самопідготовки.
Гігієнічні вимоги.
Ефективність самопідготовки значною мірою за¬лежить від дотримання гігієнічних вимог організації самостійної навчальної роботи учнів:
забезпечення рівномірної і достатньої освітле¬ності всього приміщення.
систематичне переміщення учнів протягом мі¬сяця з віддалених та менш освітлених частин класу у більш освітлені та близькі до дошки частини.
підтримання нормального температурного ре¬жиму.
регулярне провітрювання класних кімнат.
підтримання чистоти й порядку в класі.
контроль за дотриманням учнями норм осо¬бистої гігієни.
контроль за поставою дітей під час виконання ними домашніх завдань.
проведення фізкультхвилинок.
особливо уважне ставлення до ослаблених хво¬робами дітей.
надання дітям під час довготривалої самопідго¬товки перерв для неорганізованого відпочинку.
Дидактичні вимоги.
Заняття із самопідготовки повинні проводитись систематично в один і той самий час, мати певну тривалість.
Завдання учні повинні виконувати самостійно.
Перевірка виконаних завдань має здійснюватись поетапно (самоперевірка, взаємоперевірка, перевірка вихователем).
Слід спланувати індивідуальну роботу зі невстигаючими дітьми.
Обсяг і характер домашніх завдань регулюється шляхом взаємних контактів вихователя й учителя та нормування домашніх завдань відповідно до Поло¬ження про групи продовженого дня МОН, молоді та спорту України. У 2-4 класах обсяг навчального матеріалу для домашнього завдання повинен становити 1/3 обсягу виконаному на уроці.

Виховні вимоги.
Першою вимогою є відмова від застосування будь-яких засобів покарання під час самопідготовки.
Доцільно всебічно-використовувати різні форми схвалення, що стимулюють будь-які прояви самостій¬ності під час виконання домашніх завдань.
З метою підвищення раціональності використання часу в ході самопідготовки недоречно проводити по¬вчальні розмови з вихованцями, вдаватися до заува¬жень, які відволікають від роботи.
Важливою умовою є також толерантне ставлення до помилок учнів під час роботи над домашніми за¬вданнями.
Слід усіляко заохочувати наполегливість учнів під час роботи над домашніми завданнями.
Кращих учнів слід залучати до посильної допо¬моги товаришам, за умови виконання ними своїх завдань.
Вихователь групи продовженого дня, керуючись переліченими вище вимогами, зможе організувати якісне виконання домашніх завдань учнями, при цьому зберігаючи їх здоров"я, гарний настрій та створюючи для них ситуації успіху.

СЛАЙД 27
Розподіл часу самопідготовки(час відведений для виконання домашніх завдань):
2 клас- 45 хвилин;
3 клас-1 година 10 хвилин;
4 клас-1 година 30 хвилин;
5-6 класи-2 години 30 хвилин.

СЛАЙД 28,29,30
СТРУКТУРА САМОПІДГОТОВКИ
Підготовча робота полягає у обладнанні навчального кабінету, підготовці учнів до самостійної роботи, вивченні вихователем обсягу та змісту домашніх завдань. У ході підготовчої роботи вихователь має передбачити, спланувати способи ор¬ганізації диференціації та визначити рівень необхідної допомоги учням.
Організація самостійної роботи визначає собою надання чіткого інструктажу щодо виконання роботи. Визна¬чення порядку виконання домашніх завдань. Визна¬чення часу для виконання кожного завдання. Готовність вихователя до організації та педагогічно¬го керівництва самопідготовкою. Знання матеріалу програми навчання. Облік необхідного часу для виконання до¬машніх завдань.
У ході організації самостійної роботи учнів вихова¬тель має стати активним учасником самопідготовки, забезпечуючи координацію діяльності дітей, надання диференційованої допомоги.
Підбиття підсумків передбачає собою самоконтроль, взаємоконтроль, самооцінювання, взаємооцінювання, оцінювання вчителем.
Способи контролю вихователь добирає та пропонує вихованцям з урахуванням індивідуальних особливос¬тей кожної дитини, рівня складності завдання, етапу засвоєння навчальної теми.

СЛАЙД 31 Фізкультхвилинки під час самопідготовки
Необхідною вимогою методики організації самопід¬готовки у початковій школі є проведення фізкультхвилинок. Перед проведенням фізкультурної хвилинки ді¬тям пропонують приготуватися до виконання вправ. Комплекси вправ змінюють через два-три тижні.
Фізкультхвилинки можуть бути повними й скоро¬ченими.
Пізнавальну діяльність молодших школярів сти¬мулюють ігрові фізкультхвилинки. Граючись, дитина краще сприймає, осмислює та запам"ятовує навчальний матеріал.
Отже, добираючи вправи для фізкультурної хви¬линки, слід пам"ятати, що вправи мають:
відповідати віковим особливостям дітей;
бути їм відомими;
охоплювати великі групи м"язів.

СЛАЙД 32
ВЕСЕЛА ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА(відеофільм)
«На цій оптимістичній ноті хочу вам побажати творчих успіхів у роботі, натхнення та позитиву на цілий рік!»
Бажаючим отримати презентацію у форматі PPT необхідно написати листа на електронну адресу вказану тут http://litera-az.io.ua/



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником
Категории ВИДЕО »






Cодержимое этого сайта добавлено его посетителями.
Администрация не несет ответственности за действия посетителей.
При обнаружении незаконно размещенного материала свяжитесь с нами.

Про сайт io.ua   Новости io   Отзывы   Реклама   Contacts